Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > > Desatero pro předškoláka

Desatero pro předškoláka

1. Dítě by mělo být dostatečně pohybově vyspělé, vědomě ovládat své tělo, být samostatné v sebeobsluze

  • zvládá samostatně hygienu
  • svlékne se, obuje, zaváže si tkaničky
  • je samostatné při jídle
  • zvládá drobné úklidové práce
  • udržuje pořádek

2. Dítě by mělo být citově samostatné a kontrolovat své chování

  • dodržuje dohodnutá pravidla
  • ovládá se a kontroluje

3. Dítě by mělo zvládat přiměřené jazykové, řečové a komunikativní dovednosti

  • vyslovuje správně všechny hlásky
  • má přiměřenou slovní zásobu
  • spolupracuje ve skupině

4. Dítě by mělo zvládat koordinaci ruky a oka, jemnou motoriku, pravolevou orientaci

  • zvládá činnosti s drobnějšími předměty
  • drží správně tužku
  • rozlišuje pravou, levou stranu

5. Dítě by mělo být schopné rozlišovat zrakové a sluchové vjemy

  • rozlišuje a porovnává podstatné znaky a vlastnosti předmětů (barvy, velikost, tvary)
  • najde rozdíly na dvou obrázcích

6. Dítě by mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace

  • má představu o čísle (počítá na prstech)

7. Dítě by mělo mít dostatečně rozvinutou pozornost a schopnost záměrně si zapamatovat a vědomě se učit

  • soustředí pozornost na určitou dobu
  • pamatuje si říkadla
  • pracuje samostatně

8. Dítě by mělo být přiměřeně sociálně samostatné a zároveň sociálně vnímavé, schopné soužití s vrstevníky ve skupině

  • uplatňuje základní společenská pravidla
  • zapojí se do práce ve skupině

9. Dítě by mělo vnímat kulturní podněty a projevovat tvořivost

  • pozorně sleduje a poslouchá
  • svoje zážitky komentuje, vypráví
  • modeluje, kreslí, maluje, stříhá, lepí

10. Dítě by se mělo orientovat ve svém prostředí, v okolním světě i v praktickém životě

  • vyzná se ve svém prostředí (doma, ve škole)
  • umí vyřídit drobný vzkaz