Úvod >
MŠ >
Desatero pro předškoláka
Desatero pro předškoláka
1. Dítě by mělo být dostatečně pohybově vyspělé, vědomě ovládat své tělo, být samostatné v sebeobsluze
- zvládá samostatně hygienu
- svlékne se, obuje, zaváže si tkaničky
- je samostatné při jídle
- zvládá drobné úklidové práce
- udržuje pořádek
2. Dítě by mělo být citově samostatné a kontrolovat své chování
- dodržuje dohodnutá pravidla
- ovládá se a kontroluje
3. Dítě by mělo zvládat přiměřené jazykové, řečové a komunikativní dovednosti
- vyslovuje správně všechny hlásky
- má přiměřenou slovní zásobu
- spolupracuje ve skupině
4. Dítě by mělo zvládat koordinaci ruky a oka, jemnou motoriku, pravolevou orientaci
- zvládá činnosti s drobnějšími předměty
- drží správně tužku
- rozlišuje pravou, levou stranu
5. Dítě by mělo být schopné rozlišovat zrakové a sluchové vjemy
- rozlišuje a porovnává podstatné znaky a vlastnosti předmětů (barvy, velikost, tvary)
- najde rozdíly na dvou obrázcích
6. Dítě by mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace
- má představu o čísle (počítá na prstech)
7. Dítě by mělo mít dostatečně rozvinutou pozornost a schopnost záměrně si zapamatovat a vědomě se učit
- soustředí pozornost na určitou dobu
- pamatuje si říkadla
- pracuje samostatně
8. Dítě by mělo být přiměřeně sociálně samostatné a zároveň sociálně vnímavé, schopné soužití s vrstevníky ve skupině
- uplatňuje základní společenská pravidla
- zapojí se do práce ve skupině
9. Dítě by mělo vnímat kulturní podněty a projevovat tvořivost
- pozorně sleduje a poslouchá
- svoje zážitky komentuje, vypráví
- modeluje, kreslí, maluje, stříhá, lepí
10. Dítě by se mělo orientovat ve svém prostředí, v okolním světě i v praktickém životě
- vyzná se ve svém prostředí (doma, ve škole)
- umí vyřídit drobný vzkaz